Directie Bredefleur

Bredefleur viert opening nieuwe kas met klantendag

Leliekwekerij toont toekomstvisie op assortiment, duurzaamheid en verbinding

Moerkapelle, 15 mei 2024 – Meer dan 100 mensen bezochten 15 mei de klantendag van Bredefleur in Moerkapelle. De leliekwekerij, onder leiding van de broers Peter, Thomas, Levi en Ruben, organiseerde een feestelijke happening waar bezoekers een rondleiding kregen door de kwekerij, met als hoogtepunt een bezoek aan de nieuwe kas. Momenteel produceert Bredefleur ca. 21 miljoen stelen per jaar, op de locaties Moerkapelle én Luttelgeest.

Tijdens de rondleiding: Van nieuwe leliesoorten tot duurzame teelt

In de nieuwe kas, locatie Bredeweg 48, stonden nieuwe (proef) leliesoorten klaar en legde Thomas Evers meer uit over de innovatie van het assortiment. Ruben Evers gaf een demonstratie van de nieuwe roltafels, waarop de lelies worden gekweekt. Op de bestaande locatie, Bredeweg 40, vertelde Peter Evers op het pad in de tuin op welke manier de kwekerij zo duurzaam mogelijk de lelies produceert. Hij ging niet alleen in op duurzaamheid van de bloemen zelf, maar ook hoe het bedrijf werkt aan een duurzame relatie met medewerkers. Verder vertelde Levi Evers de klanten tijdens de rondleiding alles over de verwerking van de lelies en over zijn verantwoordelijkheden met betrekking tot verkoop & marketing.

Bredefleur Klantendag overzicht kl

Winnaar #GrowYourOwn

Tijdens de klantendag onthulde Levi Evers de winnaars van de Bredefleur #GrowYourOwn-actie. Eind december gingen klanten de uitdaging aan om thuis of op het werk drie leliebollen Zelmira in bloei te krijgen. Zij deelden hun vorderingen massaal via sociale media. De Golden Award ging naar Arjan van Oeveren van B.J. van Duyvenvoorde. Hij boekte het beste resultaat en hij kan gelijk als teeltman bij ons beginnen… Johan van der Werken van CJ Export heeft de tweede plaats bereikt en kreeg hiermee de Silver Award. De derde prijs, de Bronze Award, was voor Brian van der Hulst van Hilverda De Boer.

BredeFleurFriend: Michael van Namen als BFF

De aankleding van de dag lag in handen van bloemist Michael van Namen met zijn team. Zijn passie voor lelies kwam goed tot uiting op de nieuwe locatie. Hij is meteen toegevoegd aan het zogenaamde BFF-platform van Bredefleur: de BredeFleurFriends. Via dit platform krijgen bloemisten met een passie voor lelies elke maand de mogelijkheid het podium te pakken met hun mooiste creaties.

Prijswinnaars Grow Your Own
BFF Michael van Namen
Rondleidingen bij Bredefleur
Lelie aankleding Klantendag Bredefleur